Saturday, April 18, 2009

Sharing is Caring ( Rahsia Redmummy)

Rahsia Redmummy to be on top!!

hari ni saya nk ceritakn rahsia
Redmummy berjaya as a blogger tegar. Thanks to K.Red sebab bg ur readers copy paste ur entry to put in our blog.

Redmummy @ K.Red @ Mak Merah adalah seorg blogger tegar yang sgt cekal atinye. Saya start membaca blog ni since cerita dia masuk dlm Kosmo psl Potluck di Putrajaya. Sebenarnya sy dh lama noticed wanita yg obses dgn warna merah ni melalui one of the tv3 show.xigt dh rancangan ape.dlm kosmo tu ade dia letakkn url redmummy and from that I read and try to digging n digging who is Redmummy actually.

K.red mempunyai readers yang sgt setia dan setiap hari traffic yang dtg ke blog merah sangat tinggi. Dengan adanya traffic yang sangat tinggi, maka banyakla ads from Nuffnang masuk dalam blog merah ni. So, bila traffic tinggi, ads banyak, so income K.Red pun dari sehari ke sehari menjadi sangat tinggi. The latest one, she mentioned in her blog was approx 17k.banyak betul n sy rs jelesnye..hahah (aku ni sbnrnye baru setaun jagung je dlm blog. so kalo nk dpt income yg byk cm K.REd knela bkorban masa memerah otak. btol x K.Red?) .

OK2. Let me share all the tips from K.Red smpai dia leh berjaya cm skrg.

" 1.Minat! minat dulu kena ada…kalo kamu tak minat ngan blog, camne kamu nak be part of the blogging line? Bila kamu keep on complaining *tak geti, tak tau, segala macam tak* so how you nak go on living with blogging? Saya bermula bukan kerana minat pada hari pertama saya membuka blog. saya bermula kerana saya ingin lakarkan sejarah kisah anak2 saya. itu asal minat niat saya. kemudian sedikit demi sedikit minat saya makin bercambah coz saya menang Bloggers Idol and also since ai m envy to red colour, so orang melihat saya wanita yang unik kerana gilakan warna merah. that s my reality life yang diadaptasikan di dalam blog. Then the mouth spreaded on RM, saya dijaja di dalam media, that s publicity yang membantu jugak. Minat yang seiring menaikkan blog RM."
-> Yes, minat perlu ada bila kita berblogging. kne pandai tackle readers and tau ape yang special psl kita smpai boleh menarik banyak traffic masuk dlm blog kita.

" 2. Apabila kamu ada minat, kamu bertambah berusaha untuk menambah pendapatan. Permulaan pendapatan saya dari Nuffnang was like RM90 or seratus lebih ajer. saya antara blogger pertama yang mendapat cheque nnang. Dulu kala, saya sebenarnya tidak suka ngan segala iklan nih, menggangu tugas blogging saya, tp bila dpt cheque saya terus jadi seronok dan justeru dari beratus2 ringgit per month terus meningkat ke ribuan ringgit, setiap bulan. itu pasal registration of my nnang is all done by sirman, so thanks a lot to him. "
-> bila dah ada minat,then mestila korg boleh tambah income. mula2 memeang susahla nak dpt kn income walaupn hanyala 50sen. but u have to keep on d gud work. tambahkn entry setiap hari. entry yang boleh menarik minat readers untuk singgah ke blog anda. K,red sgt banyak entry yg kne dengan citarasa readers semua :) I like it.
Bila dh ramai readers, Nuffnang akn masukkn ads dlm blog korg.

"3. You must have the hits, the more hits you get, lagi tinggi lah income kamu. camne nak dpt hits, bila orang seronok dok lam your blog. spt mana kamu lakarkan lam entry, kalau entry kalakar ke, entry kisah umahtangga ke, but for RM, ai talk about everything except politics. so ko nak carik hiburan, airmata, shopping, education, family, anak2, nangis sedih gembira you can find in my RM."
-> hits kne tinggi cm sy dh ckp awl2 supaya income leh btambah masyuk. pelbagaikn cerita dlm setiap entry.

Banyak lagi yang korg leh baca. Click kat link ni je.

2 comments:

Redmummy said...

:)

keep up your good job
for your blog too dear :)

stormz said...

waa..Redmummy was here.
thanks k.red.
xpcye k,red visit blog sy

...From The Bottom of My Heart.. is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.