Friday, January 29, 2010

Cara nak hilangkan sedu

Tengahari tadi after lunch, tetibe je aku tersedu2..dah lame xjadi camni. dahla kejap lagi tu nak ade meeting. xkanla aku nak biarkan tsedu2 je.gangguan kat orang lain masa meeting nanti.

Orang cakap kalo minum air leh ilangkan sedu. so aku minumla air banyak2 tadi.tapi still xilang2 jugak. sigh~
Last2 aku pergila berjumpe dengan encik Google kekasih ati yang selalu tolong aku wat keje seharian.heheh
Terer btul kekasih ati. taip2 'cara nak ilangkan sedu', terus jumpe.

Meh sini aku share dengan korang cara2 nak hilangkan sedu ni.
1. Untuk hilangkan sedu yang agak panjang (macam aku tadila), korang kena minum air sambil tundukkan kepala sehingga ke lutut n telan air tu time korang tengah tunduk. It's working! Petua ni la yang aku try tadi n berjaya. Thanks to Google :)

2. Satu lagi, korang boleh tarik nafas dalam2 lebih kurang 3-4 kali. InsyaAllah sedu korang boleh ilang.



16 comments:

Anonymous said...

wow..it's work..thanks to this, sy dh search d google n found this entry..wlpn entry ni dh agak lama..thanks

Anonymous said...

alhamdulillah....its work

stormz said...

@Anonymous bgsla kalo jd :)

Anonymous said...

its work! thanks try method 2 since puasa... haha... xD

Anonymous said...

cmane dowk carenye,,,,petua ko mcm x lengkap jer,,cer terangkan ckett lg,,

stormz said...

@Anonymous ddk ats kerusi. lepas tu minum air kosong. jgn telan terus. tundukkan kepala sehingga ke lutut tu dulu then baru telan air. insyaAllah menjadi

Anonymous said...

no 2 berkesan!!trimas utk petua ni.syukur kpdaNya.

P3 said...

Berkesan tarik nafas dlm2 n then lepaskan plan2...2 kali wat trus ilang

P3 said...

Alhamdulilah..petua tarik nfas jdi...tarik nfs dlm2 nt hen lepaskan plan2...2 kali wat dah ok..tq

Anonymous said...

dh try no 2..bekesan sgt...tq miss!!

Anonymous said...

hu3..dekat sebotol minum air x ilang2..nasib tau jmpe petua ni..try no 1..jd..tq..

Anonymous said...

t/kaseh,petua yg b'kesan..hihi =))

Anonymous said...

hey,thanks.it works!;)

Anonymous said...

Berjaya!! Td dh mnum 4-5 gelas air tak jd2.. Then try cara tunduk tuh.. berjaya on 2nd attempt!! :)

Anonymous said...

Suami sedu....sy suh try yg no 2 tu..wahh....menjadila...tq bnyk2..=D

Ana afiQahZahir said...

Assalamualaikum, kak,..
ayah saya asyik sedu pagi siang malam. macam mana nak bagi hilangkan sedu ayah saya.. sebab dah pergi jumpa orang urut la,klinik la tapi still xhilang juga.

blh x tolong bg ikhtiar? Plezzz.. :'(

...From The Bottom of My Heart.. is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.