Thursday, June 3, 2010

Must Read: Tips to improve your health

Pernah x korang rasa tekak korang kering, gatal2 n berdarah? Kalo pernah, korang buat pe lepas tu?Jumpa doctor/try petua2 tradisional?

 - pic from Google -

Sekarang ni kan cuaca xmenentu tiap2 hari..kejap panas,kejap kn nanti hujan yang menggila2 siap pakej dengan guruh2 bagai semua tu. Disebabkan cuaca xmenentu ni ramai orang boleh dapat sakit including me :(

Last weekend bangun2 pagi je rasa cam semacam kat mulut. Rupa2nya tekak aku ni berdarah n kering. sakit gila ok! Ingatkan minum air banyak2 boleh cepat legakan sakit tekak. Tapi rupa2nya xpun. After 2day,dah xtahan sangat, terus aku pergi jumpa doktor. Doc tu cakap cam ada infection kat tekak. Merah je.

Pastu dia suggest suruh aku kumur2 dengan air garam at least 5x sehari, makan telur ayam kampung mentah (erkk...xlalu den nak makan ;p), makan madu, minum air asam jawa. Doc ni bagus betul. Dia cakap dia memang amalkan petua2 tradisional ni. Dia jarang sangat makan pil2,ubat2 moden ni. Banyak bahan kimia.

Sekarang ni alhamdulillah dah elok sket tekak aku, just belum hilang batuk2 sket je. So, korang kalo nak sentiasa blogging tanpa gangguan kesihatan, better ikut tips2 yang aku kasi tu :)

1 comment:

nurulshima said...

the only thing yg aku akan buat dari list yang ko tues is makan madu :) panas gle dow cuaca :(

...From The Bottom of My Heart.. is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.