Wednesday, April 20, 2011

Review: LG Optimus 2x

Almost 1 week saya guna, baru hari ni sempat saya nak review  LG Optimus 2x ni.To be honest, saya langsung xpernah ada smartphone. Just belek2 member punya je. Tapi xdela nak amik tau sangat function yang ada dalam smartphone tu. Lepas baca review smartphone yang pernah blogger2 lain buat, barula saya faham smartphone ni ada pelbagai jenis OS - sama je macam komputer.

So ni rasanya 1st time saya buat product review yang agak detail. Oh, lupe plak nak bagitau... Sebenarnya Nuffnang dan GPlusMy bagi peluang keemasan untuk saya buat review pasal LG Optimus 2x (LG P990) ni. Sebenarnya xsangka jugak application saya tu diterima. Ingatkan diorang just kasi kat blogger2 yang famous je. Rupe2nya sangkaaan saya salah..Blogger picisan macam saya pun diorang kasi peluang buat review. Thanks!

Review ni from my own experience and perspective selepas menggunakannya selama 1minggu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LG Optimus 2x (LG P990) adalah merupakan first dual-core smartphone in the world. Bila dengar 'Dual Core' mesti akan ingat kat processor komputer. Fuh! Dengar tu je dah rasa kemantapan smartphone ni. Dahla sekarang ni rasa xlengkap kalau keluar rumah xbawa handphone. Ade je benda yang best2 untuk kita share dengan kawan2. So bila dah ada smartphone ni, senangla sket nak share photos, videos and suara hati tu dengan member through facebook, twitter and blog.


Kalau tengah boring2 tu bolehla jugak layan main games yang best2 kat dalam smartphone ni. Lupa plak nak bagitau, LG Optimus 2x ni menggunakan platform Android yang tengah super duper hot kat market sekarang ni. Macam2 free application yang boleh kita dapat di Android market. Games pun banyak jugak n yang tengah famous sekarang ni adalah Angry Bird. 1 minggu saya guna LG ni, merasalah jugak saya main Angry Bird and try application yang lain.


Disebabkan LG Optimus ni menggunakan dual core processor, so saya boleh browse internet dengan sangat laju. Tengok video2 kat Youtube pun laju gila. Klik 'Play' and video terus dimainkan without buffering. Xde lansung tersekat2. Best gila ok!! Terus terbayang kalau2 la LG Optimus ni saya yang punya :) Mesti best *wink wink*

Dengan adanya kamera 8 megapixel, gambar2 yang saya amik nampak sangat2 cantik compared to my current handphone Sony Ericsson K660i. Dengan adanya LED Flash and auto focus telah menjadikan gambar2 menjadi cantik and sharp. Xpercaya? Better tengok gambar2 kat bawah ni. Saya xedit langsung.


- Kolam kat Xing Zhu Restaurant Cyberjaya -

- bila zoom, nampak ikan2 kat dalam kolam tu -
- zoom lagi sket -

- Using macro and LED Flash -

- without flash -

- with flash n gambar nampak sangat berkualiti -

- without flash n gambar still cantik jugak. Kalau edit sket nampak macam guna flash -
Kalau korang jenis yang selalu browse internet, twitter xhenti2, main facebook sampai lebam memang korang kena sentiasa standby charger. Bateri cepat habis kalau slalu guna.


Tengokla LG Optimus ni, slim n bergaya. Sorang member ofis cakap, LG ni lagi ringan dari HTC Desire yang dia tengah guna. Dengan menggunakan Gorilla Glass display, icon2 n background nampak dengan sangat jelas. Color pun cantik je. Xdela rasa rugi kalau beli pun. Kalau pegang secara horizontal, automatically screen display pun akan berubah juga sebab LG Optimus ni ade menggunakan Accelerometer sensor for UI auto-rotate.


Kalau xsilap, most of android phones are using touchscreen. So, LG Optimus ni pun samela jugak. Untuk orang2 yang dah biase guna keypad untuk type sms, blog entry memang rasa ada janggal la jugak sebab xbiase. Dahla jari2 ni sihat sangat. Asyik tersalah touch je bila nak type sms. Kadang2 xperasan type salah n terus je send. Pastu confirm orang yang receive sms tu blur xpaham.hahah

Tapi bila dah 2-3 hari guna, dah okla sket. tapi still kadang2 tersalah type juga. Kalau guna touchscreen ni, susahla jugak nak reply sms time driving. hiks..--> nampak sangat saya suka ber'sms' time driving. kantoi sudah!!

- slim x? -

- yang ini? -

Macam mana review saya setakat ni? ok x? Dah rasa nak beli LG Optimus 2x ni ke? Ok, jom baca lagi review saya yang xseberapa ni :)

Banyak features yang menarik ada dalam LG Optimus 2x (LG P990) ni. Korang boleh terus access Twitter, facebook, Email account korang direct from this smartphone dengan syarat korang ada internet access. Built-in WiFi ada dalam smartphone ni. Korang just kena pergi je kat tempat2 yang provide WiFi.

LG Optimus ni pun support Adobe Flash Player. So, website atau application yang menggunakan flash bolehla dimainkan dengan smartphone ni. Sangat best!

Kalau korang suka sangat tersesat nak pergi jalan2 tu, jangan risau. Dengan adanya GPS dalam smartphone ni confirm korang xkan tersesat lagi. Korang type je destination korang n GPS akan tunjukkan arah kebenaran ;)

- info credited to GSMarena -

- info credited to GSMarena -

So kalau korang dah rasa berminat nak kan LG Optimus 2x ni, pergila check kat website Celcom. Sekarang ni tengah ada offer - Celcom: LG Optimus 2x " The world's dual-core Smartphone" serendah RM 978. Pergh!! Menarik gila!!! nak jugak!!! --> meroyan jap nak handphone canggih




Dah teruja ke belum korang tengok pakej dari Celcom ni? Sangat2 berbaloi. xsampai 1K korang dah boleh dapat smartphone yang sangat 'smart' plus dengan plan yang sangat berbaloi ni.


Jangan tunggu lama2. Better korang pergo beli cepat2 sebelum offer tu abes. Okla, dah sampai masa saya pulangkan LG Optimus 2x (LG P990) ni balik. Thanks again to Nuffnang and GPlusMy. Next time kalau ade review product, choosela saya lagi :)


p/s: kan best kalau LG Optimus 2x ni jadi milik saya.....iylia, stop it! jangan berangan

p/s: Kalau korang still tercari2 hadiah untuk birthday, anniversary, doorgift perkahwinan & tunang atau pun nak makan homemade chocolate, korang bolehla terjah Sweet Cottage. Kami menawarkan pelbagai jenis homemade chocolate dengan harga yang berpatutan.

banner

No comments:

...From The Bottom of My Heart.. is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.