Tuesday, October 28, 2014

Jeruk Mangga Asam Boi


Sekarang ni kan kalau korang perasan kat Fb tengah viral gambar2 jeruk mangga asam boi ni. Pergh..terliur dibuatnye..Dah la aku ni memang penggemar jeruk2 ni. So kelmarin pergi cari mangga muda kat pasar malam. Balik tu terus je buat. Sangat2 senang nak buat. Tapi kalau korang xrajin, ada je orang yang jual jeruk ni. Berlambak jugak nampak orang jual kat FB n ada juga dekat pasar malam.

Resepi Jeruk Mangga Asam Boi
Source: Group Resepi Ringkas

Mangga Muda
Gula
Garam
Cili padi
Asam boi

1. Kupas mangga muda dan potong ikut citarasa masing-masing. Cuci dan toskan sebentar sehingga air kering.
2. Gaulkan mangga bersama garam, gula, cilipadi dan asam boi.
3. Simpan di dalam peti sejuk dulu selama 2-3 jam sebelum di makan.


~ SELAMAT MENCUBA ~

p/s: Kalau korang still tercari2 hadiah untuk birthday, anniversary, doorgift perkahwinan & tunang atau pun nak makan homemade chocolate & Cake, korang bolehla terjah Sweet Cottage. Kami menawarkan pelbagai jenis homemade chocolate dengan harga yang berpatutan.
banner

5 comments:

cik hani said...

saya pun dah buat...
terbaik..
sedap..

jerukmanggaasamboi said...

Saya ada jual Jeruk Pelam Asam Boi Banjir untuk sekitar Seri Hartamas, Bukit Kiara, Mutiara Damansara, Manjalara, Gombak dan Kuala Lumpur

Jeruk Pelam Asam Boi Banjir ini dibuat dengan penuh citarasa. Anda pasti berselera, Dijamin Bersih & Halal. Saya mempunyai stok buah pelam/ mangga muda yang segar dari ladang dibuat mengikut tempahan semasa.

Ada 2 saiz bekas :

Saiz kecil - RM 5.00
Saiz Besar - RM 10.00
Saiz ikut kilo bagi majlis 15.00
Beli banyak ada diskaun lagi.

★ boleh request tahap kepedasan★
- Extra pedas
- Sederhana pedas
- Kurang pedas

Hubungi saya @ sms @ Whatsapp : Kak Nor 0173837039
Saya suka berhubung whatsapp untuk tempahan segera.

Penghantaran adalah percuma bagi tempat yang dinyatakan.Selain daripada itu dikenakan bayaran penghantaran.

jerukmanggaasamboi said...

Saya ada jual Jeruk Pelam Asam Boi Banjir untuk sekitar Seri Hartamas, Bukit Kiara, Mutiara Damansara, Manjalara, Gombak dan Kuala Lumpur

Jeruk Pelam Asam Boi Banjir ini dibuat dengan penuh citarasa. Anda pasti berselera, Dijamin Bersih & Halal. Saya mempunyai stok buah pelam/ mangga muda yang segar dari ladang dibuat mengikut tempahan semasa.

Ada 2 saiz bekas :

Saiz kecil - RM 5.00
Saiz Besar - RM 10.00
Saiz ikut kilo bagi majlis 15.00
Beli banyak ada diskaun lagi.

★ boleh request tahap kepedasan★
- Extra pedas
- Sederhana pedas
- Kurang pedas

Hubungi saya @ sms @ Whatsapp : Kak Nor 0173837039
Saya suka berhubung whatsapp untuk tempahan segera.

Penghantaran adalah percuma bagi tempat yang dinyatakan.Selain daripada itu dikenakan bayaran penghantaran.

http://jerukpelamasamboi.blogspot.com

Cuteummi said...

wah terliur tengok..

tiga lalat said...

Salam. Her jeruk yang sedap.

...From The Bottom of My Heart.. is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.